Vozom od Beograda do Kragujevca u 21. veku putuje se brzinom iz 19. Put od nove do stare prestonice Srbije traje oko pet sati, što je dva puta duže nego od Londona do Pariza.
Ako ste se vozom zbog posla zaputili iz Beograda u Kragujevac, da u jednom danu sve obavite i vratite se, možete, slobodno da tražite dve dnevnice. Od nove do stare prestonice Srbije, putuje se dva puta duže nego recimo od Londona do Pariza. Srpski vozovi danas idu istom brzinom kao u 19. veku, kada je železnica otvorena. Ekipa RTS-a je proveravala kako je putovati vozom od Beograda do Kragujevca.
Da bismo stigli prugom do Kragujevca najpre moramo do Lapova. Na osmom koloseku, dva vagona - vršnjaci iz osamdesetih godina. Voz je u startu kasnio deset minuta.
Putnici kažu da se koriste voz jer nemaju para i da se uglavnom ne žure.
Na svakoj stanici voz se zadržava do dva minuta i za svaki slučaj, staje na svim pružnim prelazima - često zbog neispravne signalizacije. Kupei su puni. Što običnih putnika, što radnika - železničara iz noćne smene.
Lazar Petković kažu u ironiji da se uvek kasni iz nekih opravdanih razloga, ali da putnici ne znaju jesu li opravdani ili nisu.
"Nije sve u vozu, nego malo u pruzi, malo u mostovima, malo u tunelima, malo skretnice i sve po malo i to se nakupi", kaže Dragan Vukadinović.
Malo po malo, pa do Mladenovca voz ide "čak" 40 na čas. Zatim do Lapova - ubrzanje - čitavih 90 kilometara na sat, tako da mali Vuk ima vremena da se naspava.
Radmila Đurić kaže da 150 kilometara vozom putuje pod četiri ili pet sata.
"Evo tu su i dodatne torbe, noše, hrana, voda, pripremimo se kao da ćemo putovati 10 sati", kaže Radmila.
Slobodanka Milivojević dodaje da je kao student iz Smederevske Palanke do Beograda putovala sat i po, dok je danas potrebno i do tri po sata.
Putnici se žale i na higijenu u vozu, ali im je pogodno što mogu da prošetaju tokom puta.
U Lapovu putnike čeka nova ruska kompozicija, ali je voz džaba nov kada je brzina stara. Ipak, iako je tako, popularni "Rus" je ekipu RTS-a u Kragujevac dovezao tačno po redu vožnje. Posle 150 kilometara pruge, 35 stanica, jednog presedanja i pet sati puta - voz je stigao u Kragujevac.
Poređenja radi, za pet sati se od Kragujevca do Beograda može da stići i biciklom. Naravno, ako ste profesionalac.
Putnici kažu da se koriste voz jer nemaju para i da se uglavnom ne žure.
Na svakoj stanici voz se zadržava do dva minuta i za svaki slučaj, staje na svim pružnim prelazima - često zbog neispravne signalizacije. Kupei su puni. Što običnih putnika, što radnika - železničara iz noćne smene.
Lazar Petković kažu u ironiji da se uvek kasni iz nekih opravdanih razloga, ali da putnici ne znaju jesu li opravdani ili nisu.
"Nije sve u vozu, nego malo u pruzi, malo u mostovima, malo u tunelima, malo skretnice i sve po malo i to se nakupi", kaže Dragan Vukadinović.
Malo po malo, pa do Mladenovca voz ide "čak" 40 na čas. Zatim do Lapova - ubrzanje - čitavih 90 kilometara na sat, tako da mali Vuk ima vremena da se naspava.
Radmila Đurić kaže da 150 kilometara vozom putuje pod četiri ili pet sata.
"Evo tu su i dodatne torbe, noše, hrana, voda, pripremimo se kao da ćemo putovati 10 sati", kaže Radmila.
Slobodanka Milivojević dodaje da je kao student iz Smederevske Palanke do Beograda putovala sat i po, dok je danas potrebno i do tri po sata.
Putnici se žale i na higijenu u vozu, ali im je pogodno što mogu da prošetaju tokom puta.
U Lapovu putnike čeka nova ruska kompozicija, ali je voz džaba nov kada je brzina stara. Ipak, iako je tako, popularni "Rus" je ekipu RTS-a u Kragujevac dovezao tačno po redu vožnje. Posle 150 kilometara pruge, 35 stanica, jednog presedanja i pet sati puta - voz je stigao u Kragujevac.
Poređenja radi, za pet sati se od Kragujevca do Beograda može da stići i biciklom. Naravno, ako ste profesionalac.
(izvor --- RTS)
Нема коментара:
Постави коментар