Kragujevac - Gradnja tunela ispod Kragujevca, koji će prema projektu biti najduži i najsavremeniji u Srbiji, treba da počne na proleće naredne godine. Ova investicija, u koju će država uložiti više od 15 miliona evra, spada u deo obaveza koje je Srbija preuzela prema italijanskoj kompaniji „Fijat”. Tunel, dug kilometar i po, koji je najbitniji deo južne zaobilaznice oko grada, mora da bude završen do kraja 2011. godine kako bi se strateški partner srpske automobilske industrije imao sve potrebne uslove da u centru Šumadije započne proizvodnju vozila po najsavremenijoj tehnologiji.
Kako je za „Blic” izjavio član gradskog veća za razvoj resursa Nebojša Vasiljević, „planovi za gradnju tunela su odavno napravljeni, trenutno su na reviziji u Institutu za puteve u Beogradu i do kraja septembra će se detaljno znati kako će radovi da se izvedu”.
- Projekat je već u rukama kineske državne kompanije „Mostovi i putevi“, koja je gradila most u šangajskoj luci dug 36 kilometara. Predstavnici Vlade Srbije će tokom oktobra otputovati u Kinu, gde treba da se detaljno dogovore o poslu u Srbiji. Posebna povoljnost je u tome što je interesovanje za ceo projekat dala i kineska državna „Eksportna banka“, koja je već najavila izuzetno povoljne uslove kreditiranja celog poduhvata. Naime, predviđa se da će državi Srbiji biti odobren grejs period od pet godina i rok otplate od 15 godina sa kamatom od 1,2 do 1,5 odsto, što je povoljnije od bilo koje svetske banke - kaže Nebojša Vasiljević.
Da li će tunel imati jednu cev ili dve, znaće se tek nakon revizije projekta, ali će u svakom slučaju biti najmodernija podzemna saobraćajnica u Srbiji. Biće opremljena sa najmanje četiri trake, sa svim postrojenjima za ventilaciju, zaustavnim prostorom i sporednim izlazima. Kako saznajemo u Skupštini grada, „deo zemljišta od građana je već otkupljen, ali će se tek utvrditi da li će biti potrebno da se poruši još kuća“.
- Ako je potrebno da se tunel kroz bresničko i pivarsko brdo pravi po principu širokog iskopa, onda će sve kuće do ulice Jovana Ristića biti u opciji da se rasele. Ako se radi po principu bušenja specijalnim mašinama, što je verovatnije, neće biti većeg iseljavanja građana. Planira se da radovi na kopanju tunela počnu sa dve strane istovremeno. Južnu zaobilaznicu „Fijat“ planira da koristi kao ulaznu za sve delove i komponente potrebne za proizvodnju automobila, dok će severna kapija služiti kao izlazna i kroz nju će odlaziti na tržište gotova vozila. To je neophodno za proizvodni krug koji je neophodan za modernu industriju - kaže Nebojša Vasiljević.
(izvor -- BLIC, BG)
Kako je za „Blic” izjavio član gradskog veća za razvoj resursa Nebojša Vasiljević, „planovi za gradnju tunela su odavno napravljeni, trenutno su na reviziji u Institutu za puteve u Beogradu i do kraja septembra će se detaljno znati kako će radovi da se izvedu”.
- Projekat je već u rukama kineske državne kompanije „Mostovi i putevi“, koja je gradila most u šangajskoj luci dug 36 kilometara. Predstavnici Vlade Srbije će tokom oktobra otputovati u Kinu, gde treba da se detaljno dogovore o poslu u Srbiji. Posebna povoljnost je u tome što je interesovanje za ceo projekat dala i kineska državna „Eksportna banka“, koja je već najavila izuzetno povoljne uslove kreditiranja celog poduhvata. Naime, predviđa se da će državi Srbiji biti odobren grejs period od pet godina i rok otplate od 15 godina sa kamatom od 1,2 do 1,5 odsto, što je povoljnije od bilo koje svetske banke - kaže Nebojša Vasiljević.
Da li će tunel imati jednu cev ili dve, znaće se tek nakon revizije projekta, ali će u svakom slučaju biti najmodernija podzemna saobraćajnica u Srbiji. Biće opremljena sa najmanje četiri trake, sa svim postrojenjima za ventilaciju, zaustavnim prostorom i sporednim izlazima. Kako saznajemo u Skupštini grada, „deo zemljišta od građana je već otkupljen, ali će se tek utvrditi da li će biti potrebno da se poruši još kuća“.
- Ako je potrebno da se tunel kroz bresničko i pivarsko brdo pravi po principu širokog iskopa, onda će sve kuće do ulice Jovana Ristića biti u opciji da se rasele. Ako se radi po principu bušenja specijalnim mašinama, što je verovatnije, neće biti većeg iseljavanja građana. Planira se da radovi na kopanju tunela počnu sa dve strane istovremeno. Južnu zaobilaznicu „Fijat“ planira da koristi kao ulaznu za sve delove i komponente potrebne za proizvodnju automobila, dok će severna kapija služiti kao izlazna i kroz nju će odlaziti na tržište gotova vozila. To je neophodno za proizvodni krug koji je neophodan za modernu industriju - kaže Nebojša Vasiljević.
(izvor -- BLIC, BG)
2 коментара:
JEBO VAS TUNEL POMOZITE SIROTINJI DAJTE IM NEKU PARU DA IMAJU STA D JEDU JEBALI VAS TUNELI I IZGRADNJE NAPRAVITE FIRME PA A NEK RADE LJUDI DA IMAJU STA DA JEDU I OBLACE OCETE MODERNE TUNELE A LEBA NEMATE SRBIJO SRBIJO
jebo vas bruce lee 500 godina nam babe karali turci a sad kako je krenulo ima da nam karaju kinezi
Постави коментар