четвртак, 5. март 2009.

Bez dozvole više od hiljadu(?!) taksista


KRAGUJEVAC - Više od 1.000 vozača taksija u Kragujevcu radi bez dozvole, tvrde u Nezavisnom sindikatu taksista. Ovaj sindikat podneo je Skupštini grada peticiju da se zavede red u taksi prevozu i sa ulica sklone vozači koji gradu ne plaćaju dažbine. Iako su gradske vlasti pre dve godine donele odluku da svaki taksista mora da bude prijavljen i da ima posebnu tablu, ona se ne poštuje.
- U Kragujevcu je registrovano jedva 530 taksista, dok realno ima 1.700 vozila sa taksi oznakama za koje se ne plaćaju nikakve dažbine - kaže Milivoje Kondić‚ predsednik Nezavisnog sindikata taksista.
Za rad jednog taksiste mesečni izdaci su veći od 9.200 dinara, jer se plaća porez na dohodak od 2.000, doprinos za penziono osiguranje 6.800 dinara, lokalna komunalna taksa do 700 dinara, i naknada za stajalište od 4.000 godišnje.
- Pošto nas ima malo registrovanih, ne možemo da izdržimo nelojalnu konkurenciju nelegalnih, koji su formirali čak i udruženja, imaju i po 250 vozila koja za njih rade, a nikom ništa ne plaćaju i nizašta ne odgovaraju. Oni naplaćuju od ljudi koji hoće da im se priključe „kiriju” 130 evra mesečno. Onaj koji hoće da im se priključi mora da plati vozilo oko 5.000 evra, da kupi stanicu (400 evra) i da plati taksimetar još 150 evra. Sračunali smo da država svakog meseca izgubi oko 200.000 evra zbog toga što toleriše rad nelegalnih taksista - kaže Kondić.
Kragujevac je poznat kao grad u kome je taksi jeftin. Po pređenom kilometru, zavisno od vozila, taksisti naplaćuju od 30 do 65 dinara, dok je start od 10 do 15 dinara. Kako tvrde članovi Nezavisnog sindikata taksista, realna cena starta je oko 70 dinara i 50 dinara po kilometru, a taksisti koji ne plaćaju dažbine obaraju cenu. U Nezavisnom sindikatu kažu da taksisti bez dozvole, jureći zaradu, voze i po 12 sati bez prestanka, i tako ugrožavaju saobraćaj.
Zoran J. je divlji taksista, i bavi se ovim poslom na crno duže od deset godina.
- Dažbine koje treba da plaćam su velike jer često zaradim jedva 200 evra mesečno, sa kojima izdržavam četvoročlanu porodicu. Snalazim se, imam više prekršajnih prijava, ali ne odustajem jer od toga živim. Kada bi uslovi bili povoljniji i kada bih mogao da kupim bolji auto, pristao bih da se registrujem. Često vozimo i na linijama od centra do prigradskih naselja da napunimo auto i naplaćujemo cenu autobuske karte po 30 dinara od putnika. To nam pomaže da zaradimo, ali u suštini nije dobro - kaže on.
Kragujevčani su zadovoljni niskom cenom, ali ne i time što nema jasnih pravila.
- Vožnja u pojedinim taksijima predstavlja pravo mučenje. Bolje je da taksi bude i skuplji, ali da se zna red i da vozila budu nova i čista - kaže Dragan Miletić. Da loši taksiji mogu da budu opasni ne samo po putnike i druge vozače, svedoči i Dragan Milić.
- Pre par godina sam povređen kada je otpao točak sa taksija i udario me u rebra. Ima automobila koji se koriste za taksi starih po 20 godina i više. To je strašno, jer oni predstavljaju opasnost i za ljude koji ih voze i za pešake, pa i druga vozila. Treba svi da se registruju, ali i da se taksistima omoguće povoljni krediti da kupe nove automobile - kaže on. (izvor -- BLIC, Beograd)

1 коментар:

Unknown је рекао...

slazem se sa sustinom teme inace u taksiju sam 7 punih god. bez prekida vlasnik sam vozila u najvecoj firmi u gradu i ne slazem se sa npolitikom te firme da treba da vozikamo studente idr za 40-50 din Inace firmu sam odjavio pre 5 god i prvi bih da nastavim sebi da uplacujem stz idr,ali po ovoj ceni KM-30 din start 10 + frekfencija odakle skoro 10000 din za to i mislim da ovim akcijama inspekcije se nece nista ama bas nista postici.Sta je RESENJE-zakon na nivou grada o minimalnoj ceni kilometra.samo tako bih npr.ja a verujem i vecina mogla i htela sebi da "priusti"penziono i zdravstveno osig.Taksisti grada KG-a daj da batalimo da vozimo za DZ. da nam se smeju ljudi sa strane ko da smo slepci kad vozimo nekog za 30 i 35din.