Nekada stožer industrije motora u bivšoj Jugoslaviji, a od devedesetih godina i doba sankcija i ratova propala fabrika "Zastava" u Kragujevcu kroz saradnju sa italijanskim "Fijatom" uspostavlja "novi osećaj optimizma", piše "Fajnenšel tajms".
List podseća na zlatan period u istoriji kragujevačkog giganta, kada se godišnje proizvodilo skoro 200.000 vozila. Zatim, početkom devedesetih, rat i sankcije prekidaju mnoge linije snabdevanja fabrike i dele domaće tržište, dok NATO bombardovanje "nanosi toliku štetu da preduzeće od tada ručno farba svoja vozila", ističe list.
Međutim, sada se rađa novi optimizam, budući da je italijanski "Fijat" preuzeo upravu, uveo novu tehnologiju, strožu kontrolu kvaliteta i automatske raspršivače farbe. Pored toga, paket mera vlade u cilju podsticanja kupovine domaćih automobila dramatično je povećao potražnju. "Zastava sada, iako u svetu vlada globalna recesija, naporno radi ne bi li odgovorila na nagli porast porudžbina, te će morati da skoro utrostruči proizvodnju, s obzirom da povoljne pozajmice za kupovinu automobila marke 'punto', koji se sklapa u Srbiji, privlače veliki broj zainteresovanih", piše "Fajnenšel tajms".
Podsećajući da saradnja sa italijanskim proizvođačem automobila datira još od 1955. godine, kada je počeo da se proizvodi čuveni "fića", odnosno "fijat 600", list ističe pozitivnu stranu zajedničnog projekta "Fijata" i "Zastave".
"Ta saradnja ne samo da doprinosi bruto domaćem proizvodu, već je na prošlogodišnjim parlamentarnim izborima predstavljala jedan od faktora koji su doprineli porazu ekstremnih nacionalista", piše list.
Skoro 3.000 zaposlenih u "Zastavi" bi, uz subvencije za kupovinu automobila "punto", moglo da dobije na vremenu i lakše prebrodi tešku ekonomsku krizu, dok se ne ostvare nade Srbije da postigne izvoz na dva velika tržišta - evropsko i rusko, zaključuje se u "Fajnenšel tajmsu". (izvor: Tanjug)
List podseća na zlatan period u istoriji kragujevačkog giganta, kada se godišnje proizvodilo skoro 200.000 vozila. Zatim, početkom devedesetih, rat i sankcije prekidaju mnoge linije snabdevanja fabrike i dele domaće tržište, dok NATO bombardovanje "nanosi toliku štetu da preduzeće od tada ručno farba svoja vozila", ističe list.
Međutim, sada se rađa novi optimizam, budući da je italijanski "Fijat" preuzeo upravu, uveo novu tehnologiju, strožu kontrolu kvaliteta i automatske raspršivače farbe. Pored toga, paket mera vlade u cilju podsticanja kupovine domaćih automobila dramatično je povećao potražnju. "Zastava sada, iako u svetu vlada globalna recesija, naporno radi ne bi li odgovorila na nagli porast porudžbina, te će morati da skoro utrostruči proizvodnju, s obzirom da povoljne pozajmice za kupovinu automobila marke 'punto', koji se sklapa u Srbiji, privlače veliki broj zainteresovanih", piše "Fajnenšel tajms".
Podsećajući da saradnja sa italijanskim proizvođačem automobila datira još od 1955. godine, kada je počeo da se proizvodi čuveni "fića", odnosno "fijat 600", list ističe pozitivnu stranu zajedničnog projekta "Fijata" i "Zastave".
"Ta saradnja ne samo da doprinosi bruto domaćem proizvodu, već je na prošlogodišnjim parlamentarnim izborima predstavljala jedan od faktora koji su doprineli porazu ekstremnih nacionalista", piše list.
Skoro 3.000 zaposlenih u "Zastavi" bi, uz subvencije za kupovinu automobila "punto", moglo da dobije na vremenu i lakše prebrodi tešku ekonomsku krizu, dok se ne ostvare nade Srbije da postigne izvoz na dva velika tržišta - evropsko i rusko, zaključuje se u "Fajnenšel tajmsu". (izvor: Tanjug)
Нема коментара:
Постави коментар