Kragujevac - Dolazak „Fijata“ u centar Šumadije i ulaganja koja će za naredne dve godine dostići najmanje 700 miliona evra, neće samo dati zalet celokupnoj srpskoj privredi, već će, bez sumnje, potpuno izmeniti izgled Kragujevca i podići standard njegovih građana. Kako je za „Blic“ izjavio zamenik gradonačelnika Kragujevca i koordinator radne grupe za „Fijat“, Nebojša Zdravković, samo u infrastrukturu grada – saobraćajnice, nove industrijske zone, komunikacije, vodovod i gasovod, biće uloženo više od 80 miliona evra.- Za autoput od Kragujevca do Batočine, koji je do polovine već završen, ukupno će iz državne kase biti izdvojeno 30 miliona evra. Južna obilaznica, koja je prvo veliko ulaganje u deo grada koji se nalazi na desnoj obali Lepenice, košta još 30 miliona evra. Tu, u delu grada u kome živi trećina stanovništva, ispod naselja Bresnica i Pivara, proći će i najduži tunel u Srbiji od 1,5 kilometara, i koji će da predstavlja direktnu vezu fabrike automobila sa industrijskom i bescarinskom zonom - kaže Zdravković.
U opremanje industrijske zonu Korman polju, koja se nalazi tik uz autoput na izlasku iz Kragujevca, biće uloženo preko 10 miliona evra. Najveće italijanske fabrike koje prave delove za „Fijat“, su već dostavile planove, i ucrtale svoje pozicije, a na ukupno 70 hektara će se napraviti još 4,5 kilometara gasovodne mreže, 1,2 kilometra vodovoda i 3,5 kilometara novih saobraćajnica. Da će grad dobiti potpuno novu gasovodnu mrežu, jasno je kada se zna da je „Fijatu“, za rad moderne fabrike, potrebno 30.000 kubika gasa na sat, dok ceo grad danas troši oko 20.000 kubika gasa.
Kako tvrde odgovorni u gradskoj upravi, „Fijat“ je zahtevao i da se automatizuju svi pružni prelazi u gradu, jer kada krene transport sa vozovima od 1.000 novih automobila dnevno, ne sme da bude zagušenja saobraćaja. Uz to, i železnička pruga koja od „Zastave“ vodi kroz grad, do spajanja sa međunarodnim železničkim koridorom u Lapovu, duga 29 kilometara, mora u roku od dve godine da se osposobi za veće brzine – sa sadašnjih 25 kilometara na sat, na standard od 100 kilometara na sat.
Kako je za „Blic“ izjavio Veroljub Stevanović, gradonačelnik Kragujevca, u gradu će se za naredne tri godine „najviše izmeniti ljudi“, pre svega zbog ogromnog broja novih radnih mesta, kojih će samo u Kragujevcu biti oko 14.000, ali i kvaliteta života koji dolazi uporedo sa novcem i poslom.
- Obrazovanje, kako srednje tako i visoko, će biti potpuno drugačije nego što je danas. „Fijat“ je već potpisao sporazum sa najvećom stručnom školom, a i fakulteti prilagođavaju svoje programe potrebama moderne automobilske industrije. Godinama nije bilo novca da se izgradi novi studentski dom, jer u sadašnjem ima mesta samo za 650 studenata. Danas imamo nekoliko stranih firmi koje su nam se javile, i žele da ulože novac u gradnju smeštaja za studente. I „Fijat“ će napraviti svoju Akademiju, u kojoj će godišnje školovati oko 1.000 radnika i menadžera za svoje fabrike. Meni je najmilije to što će se Kragujevčani napokon približiti standardu života koji vlada u Beogradu, ali uz njih krenuti napred i ostali gradovi u Šumadiji, pre svega Kruševcac, Kraljevo i Čačak - kaže Stevanović. (izvor --- BLIC)
U opremanje industrijske zonu Korman polju, koja se nalazi tik uz autoput na izlasku iz Kragujevca, biće uloženo preko 10 miliona evra. Najveće italijanske fabrike koje prave delove za „Fijat“, su već dostavile planove, i ucrtale svoje pozicije, a na ukupno 70 hektara će se napraviti još 4,5 kilometara gasovodne mreže, 1,2 kilometra vodovoda i 3,5 kilometara novih saobraćajnica. Da će grad dobiti potpuno novu gasovodnu mrežu, jasno je kada se zna da je „Fijatu“, za rad moderne fabrike, potrebno 30.000 kubika gasa na sat, dok ceo grad danas troši oko 20.000 kubika gasa.
Kako tvrde odgovorni u gradskoj upravi, „Fijat“ je zahtevao i da se automatizuju svi pružni prelazi u gradu, jer kada krene transport sa vozovima od 1.000 novih automobila dnevno, ne sme da bude zagušenja saobraćaja. Uz to, i železnička pruga koja od „Zastave“ vodi kroz grad, do spajanja sa međunarodnim železničkim koridorom u Lapovu, duga 29 kilometara, mora u roku od dve godine da se osposobi za veće brzine – sa sadašnjih 25 kilometara na sat, na standard od 100 kilometara na sat.
Kako je za „Blic“ izjavio Veroljub Stevanović, gradonačelnik Kragujevca, u gradu će se za naredne tri godine „najviše izmeniti ljudi“, pre svega zbog ogromnog broja novih radnih mesta, kojih će samo u Kragujevcu biti oko 14.000, ali i kvaliteta života koji dolazi uporedo sa novcem i poslom.
- Obrazovanje, kako srednje tako i visoko, će biti potpuno drugačije nego što je danas. „Fijat“ je već potpisao sporazum sa najvećom stručnom školom, a i fakulteti prilagođavaju svoje programe potrebama moderne automobilske industrije. Godinama nije bilo novca da se izgradi novi studentski dom, jer u sadašnjem ima mesta samo za 650 studenata. Danas imamo nekoliko stranih firmi koje su nam se javile, i žele da ulože novac u gradnju smeštaja za studente. I „Fijat“ će napraviti svoju Akademiju, u kojoj će godišnje školovati oko 1.000 radnika i menadžera za svoje fabrike. Meni je najmilije to što će se Kragujevčani napokon približiti standardu života koji vlada u Beogradu, ali uz njih krenuti napred i ostali gradovi u Šumadiji, pre svega Kruševcac, Kraljevo i Čačak - kaže Stevanović. (izvor --- BLIC)
Нема коментара:
Постави коментар