петак, 27. фебруар 2009.

Fijat odlazi

BEOGRAD - Italijanski "Fijat" odustao je od posla u Kragujevcu, kaže za Kurir potpredsednik Unije poslodavaca Srbije Miodrag Nikolić Feman. Prema njegovim rečima, od "Fijatovih" ulaganja u Srbiju ostala su još samo Dinkićeva obećanja.
- Teško da će Italijani ulagati u Kragujevac u situaciji kada se odlučuje o tome da li će njihova centrala u Torinu uopšte preživeti krizu - kaže Feman i podseća da je član advokatskog tima koji zastupa kooperante fabrike "Zastave automobili" Sava Anđelković podneo krivičnu prijavu protiv Mlađana Dinkića jer ih je obustavom proizvodnje domaćih vozila u glavnom gradu Šumadije zavio u crno.
Feman se, kako kaže, nada da će pravosudni sistem ove države ipak profunkcionisati i da će na kraju Dinkića videti iza rešetaka.
Prema ugovoru koji je Vlada potpisala s "Fijatom", Srbija i ova italijanska kompanija trebalo je da osnuju zajedničko preduzeće sa upisanim osnovnim kapitalom od 300 miliona evra, od kojih 200 miliona evra treba da bude u vlasništvu kompanije iz Torina. U predizbornoj kampanji potpredsednik Vlade je u više navrata objašnjavao da će u zajedničko preduzeće "Fijat" uložiti 700 miliona evra, a država Srbija 300, dok će u infrastrukturu Kragujevca biti uloženo još oko 100 miliona evra. Međutim, ništa od ovoga se u potpisanom ugovoru ne navodi.
Predsednik sindikata Radnički pokret Otpor iz Kragujevca Radiša Pavlović kaže da se u tom gradu priča kako je izvršni direktor "Fijata" Serđo Markione već obavestio rukovodstvo "Zastave" da italijanska kompanija nije sposobna da investira novac na koji se obavezala ugovorom i da naša strana treba da iskoristi članove ugovora koji u ovom trenutku omogućavaju raskid sporazuma.
- Na delu je velika prevara, jer je država Srbija "Fijatu" platila tri miliona evra licencu za "zastavu 10", odnosno "punto". Kasnije smo "Fijatu" platili dodatnih 10 miliona za proizvodnu traku i mašine za proizvodnju tog modela. Sada je umesto 700 miliona evra, koliko je prema Dinkićevim rečima trebalo da bude uloženo u Kragujevac, i umesto novih "Fijatovih" modela, Italijanima poklonjena proizvodna traka koju smo im ranije platili. Rasprodat je lager automobila "zastava 10", a od velikih investicija ni traga ni glasa - objašnjava Pavlović. (izvor --- KURIR)

Нема коментара: