On objašnjava da dolazak Italijana u, kako kaže, rodno mesto automobilske industrije na Balkanu predstavlja jedan od puteva da Kragujevac postane drugi grad u Srbiji.
Sve industrijske zone su rasprodate. Dodatno, dolaskom „Fijata" šaljemo još jedan znak da se ovde proizvodi, da ima novca, a istraživanje EU već je pokazalo da je Kragujevac najveće tržište posle Beograda - rekao je Stevanović, i naveo da se sve finansijske institucije već otimaju za lokacije.
Sređivanje infrastrukture
- Dolazak „Fijata" i analize EU su alarm za trgovinske firme kojih je već pun grad, a već imamo sve banke koje postoje u Srbiji. Pred nama je sada sređivanje infrastrukture, na korist „Fijata", i ovog grada, i njegovih građana - kaže Stevanović.
Kragujevčani su ipak nepoverljivi i nestrpljivi, a ono što ih najviše zanima jeste posao u „Fijatu". Stevanović kaže da to koliko će radnika biti zaposleno zavisi prvenstveno od tehnologija koje stignu.
- Vrhunska tehnologija zahteva manje radnika, ali i radnu snagu „za vrhunsko projektovanje i pripreme i vrhunsku kontrolu". U jednom „Audiju" u Inglštatu, koji proizvodi 500.000 vozila godišnje i u kome je sve robotizovano, a na liniji karoserije nema žive duše, radi 32.000 ljudi. Oni su u kontrolama, raznim pripremama i projektovanju. Nije samo direktna proizvodnja mesto gde ljudi mogu da rade - kaže Stevanović, dodajući da se već razmišlja o prilagođavanju školstva u Kragujevcu potrebama „Fijata" za obrazovanom radnom snagom.
Direktor Tehničke škole za mašinstvo i saobraćaj Siniša Kojić već je ostvario kontakt sa predstavnicima „Fijata".
- Uz veliku pomoć ministarstva i Zavoda za unapređivanje obrazovanja škola bi već od narednog septembra mogla da počne sa upisom đaka koji bi na kraju srednje škole mogli da rade u „Fijatu". Imamo tri ogledna odeljenja u kojima deca uče dve godine opšta znanja sa nekoliko smerova, a opredeljuju se za užu specijalizaciju tek na trećoj godini, kada već znaju šta se traži na tržištu rada. Tako će na vreme znati i šta treba „Fijatu" - kaže preduzimljivi Kojić.
Prilika za zaradu
U Centru za razvoj karijere u okviru kragujevačkog univerziteta navode da će „Fijat" odmah biti pozvan da iskaže svoje potrebe za kadrovima.
- Tako bi centar mogao čak i brucošima da pomogne da na vreme rade i da potrebna znanja, kao i praksu, steknu još tokom studija - objašnjava upravnik Centra Marko Banković.
Od povratka italijanskog proizvođača automobila „Fijat" u Kragujevac direktan finansijski interes prvi će osetiti građevinari i hotelijeri, ali i zdravstvo, školstvo, tvrdi stručnjak za privredu i privatizaciju Vlada Vučković. On ističe da Kragujevac, nažalost, nema veliko građevinsko preduzeće.
Нема коментара:
Постави коментар